Pengikut

07 Disember 2008

Qurban Banting Trip

Assalammualaikum...

Semalam opiz ade program sempena Qurban.. Tahun nie tempat keje aku dipilih untuk 'sedekah' lembu kat seluruh Selangor sempena AIDILFIRI aka Qurban. Dekat 385 ekor lembu la lembu kena diagihkan ke seluruh masjid di Selangor.

Aku dan dak opiz iaitu Abg Ishak, Abg Daud, Abg Ja'a dan Abg Sukarni termasuk 2 orang wakil Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS). Depa nie dilantik oleh Kerajaan Negeri menyelaras dan menyediakan lembu untuk Qurban dan opiz aku BAYO... muahahaha...

Aku gerak dr rumah jam 8 am nek Komuter bhenti kek Komuter Shah Alam. Sampe je cni... Abg Ishak dah ada termasuk abg Ja'a dan Abg Sukarni. Abg Daud nek kete sendri...

Kumpulan aku kena area BANTING ye BANTING.. jauh nak mampos... pas 2 tertgk plak lokasi mane nak anto.. mak aii jauh seh.. masak la nak balik kol bape nie... sengal tol la kena cam nie..

Sampe je Majlis Agama Islam BANTING Abg Nazri dah sampe. kite org lepak dlu.. dekat jam 10.30am sampe dh kek opiz Jab Agama. Igt lembu dan PKPS dah sampe skali ADO... hampres tol.

Pas 2 Abg Ishak ajak bekpes.. den mmg dh lapo giles... hehe... kendian Abg Ja'a dan Abg Sukarni join skali. Sampe makan PKPS dan tokei lembu xsampe laie.. Bro Nazri kol PKPS cakap lori dari 3 tinggal 1 jer.. Woi mane sempat nak anto sumer.. Korg taw bape ekor.. dekat 33 ekor nak anto.. BUDUS TOL...

dekat 11.30 baru sampe tokei ngan lembu... Dorg x masuk dlm.. lepak je luar so kitrg pg kek lori nak tgk lembu. skali laie kejadian sengal tjdi.. lembu di kirim x menepati kriteria depa bg lembu hok GRED Z.. kurus kering je lembu 2... aku laie gemok.. wakakakaka...

Dengan muka kelat.. ktrg anto je kek masjid pertama...


♥_Bila Tetikus Ku Dah Bergolek_♥
“.Jangan Sesekali Mengadai Prinsip...Demi Untuk Mendapat Dunia Yang Mengiurkan..”

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...